Πρωτοβουλία “Tο Νησί μου 12 Μήνες”

ΧΟΡΗΓΟΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα

 

ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΑΣ

Blue Star Ferries

Στηρίζοντας επαγγελματίες νησιών να προσελκύσουν επισκέπτες off season

Τι μπορεί να ζήσει κανείς στα νησιά εκτός καλοκαιρινής περιόδου (off season); Είναι δυνατόν να προσελκυθούν επισκέπτες στα νησιά αυτά εκτός off season;

Η αέλια με την πρωτοβουλία «το Νησί μου 12 Μήνες» που έγινε πράξη χάρη στο πρόγραμμα Seeds for Growth της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανέδειξε ότι ναι, είναι δυνατόν!

Στο «το Νησί μου 12 Μήνες»», η αέλια διερεύνησε, συζήτησε, έδωσε νέες ιδέες, κινητοποίησε, συμβούλεψε και ενδυνάμωσε κατοίκους, συμμετείχε ενεργά στη διοργάνωση δράσεων και εμπειριών και μετά από 12 μήνες δράσης ανέδειξε την off season δυναμική ελληνικών νησιών.

Σε άλλα νησιά έγιναν ολοκληρωμένες δράσεις που έλαβαν μάλιστα σημαντική υποστήριξη από επιχειρήσεις και θεσμικούς φορείς, σε άλλα νησιά έγιναν δράσεις πιλοτικά, σε άλλα ετοιμάζονται δράσεις και σε άλλα αναδείχθηκαν φορείς και επιχειρήσεις που μπορούν να διοργανώσουν δράσεις ή εμπειρίες off season.

Με φρέσκες ιδέες αλλά και με συστηματική δουλειά και οργάνωση, αναδείχθηκε ότι ναι, είναι δυνατόν να προσφερθούν εμπειρίες off season στα ελληνικά νησιά…

Η πρωτοβουλία «το Νησί μου 12 Μήνες»» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που ενέταξε την αέλια στο πρόγραμμα Seeds for Growth.

Πολύτιμη για την υλοποίηση των αποστολών και των δράσεων στα νησιά είναι η υποστήριξη της Blue Star Ferries που στηρίζει την αέλια σε όλες τις νησιωτικές της δράσεις.

**Για τη δράση της πρωτοβουλίας μπορείτε να δείτε ενημέρωση μέσω της σελίδας ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηως-ΑΕΛΙΑ στο Facebook και στο Instagram με το hashtag #To_nissi_mou_12Mines από το λογαριασμό Αelia_work  της ΑΕΛΙΑ

Δράσεις για “το Νησί μου 12 Μήνες”

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “το Νησί μου 12 Μήνες” έγιναν οι εξής δράσεις:

(1) Στη Λήμνο  ένα Συνέδριο Νέων εμπνευσμένο από την αρχαία Πολιόχνη, σύμβολο δημοκρατίας, με το Συνέδριο «Ενεργώ-Παίρνω τη ζωή στα χέρια μου» (Φεβρουάριος 2018) –Δες εδώ

 

(2) Στην Αστυπάλαια ένα ξεχωριστό σαββατοκύριακο Εμπειριών Γεύσης, Φύσης και Πολιτισμού με το 1ο Astypassion στην Αστυπάλαια (Απρίλιος 2018)

 

(3) Στην Αμοργό μία Συνεδριακή Δράση που ανοίγει τη συζήτηση για το Ψηφιακό Μέλλον των Νησιών με το Συνέδριο «Digi_Conn_Island (Digitally Connected Work from An Island) (Μάιος 2018). Δες εδώ

 

(4) Στην Κύθνο μία αποστολή Εκπαίδευση και Έρευνα, ανακαλύπτοντας τους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς του νησιού στην Κύθνο, με μία αποστολή φοιτητών Αρχιτεκτονικής (Απρίλιος 2018). Δες εδώ

(5) Στην Αντίπαρο το “κυνήγι θησαυρού” με τίτλο «Antiparos Quest – ο Γρίφος της χαμένης ξινομυζήθρας» (Οκτώβριος 2017, Απρίλιος 2019) – Δες εδώ

 

Πώς βοήθησε η αέλια όσους διοργάνωσαν τις δράσεις;

Μέσα από τις δράσεις που έγιναν, κινητοποιήθηκαν κάτοικοι και επαγγελματίες των νησιών για το πώς πρακτικά προσελκύονται στο νησί επισκέπτες off season.

Στα περισσότερα νησιά  της Πρωτοβουλίας έχει γίνει η αρχή για νέες δράσεις off season τους επόμενους μήνες και τα επόμενα έτη. Δοκιμάστηκαν ιδέες στην πράξη, καταγράφηκαν ανάγκες και προκλήσεις και δρομολογήθηκαν νέες ενέργειες. [(1) Συνέδριο «Ενεργώ» στη Λήμνο, (2) Φεστιβάλ Astypassion στην Αστυπάλαιας, (3) Συνέδριο Digi_Conn_Island στην Αμοργό, (4) Antiparos Quest (5) Εκπαιδευτικές Δράσεις στην Κύθνο, (5) Εκπαιδευτικές Δράσεις στη Σχοινούσα]

Επιπλέον, έγινε η αρχή για να δουν και οι επισκέπτες στην Ελλάδα τι μπορεί να ζήσουν σε ένα νησί off season. Αν και η συμμετοχή του κόσμου σε αυτές τις πρώτες δράσεις δεν ήταν σημαντική, το ενδιαφέρον που σημειώθηκε ήταν εξαιρετικό! Μεγάλος αριθμός ατόμων αφυπνίστηκε, κινητοποιήθηκε και καταγράφηκαν δηλώσεις συμμετοχής για την επόμενη φορά. [(1) Συνέδριο «Ενεργώ» στη Λήμνο, (2) Φεστιβάλ Astypassion στην Αστυπάλαιας, (3) Συνέδριο Digi_Conn_Island στην Αμοργό (4)  Antiparos Quest]

Επιπλέον, καταγράφηκαν και κωδικοποιήθηκαν κρίσιμες πληροφορίες που αναδεικνύουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για δραστηριότητες που μπορούν να προσελκύσουν κόσμο off season.

Η αέλια έβαλε ένα στοίχημα, ένα στοίχημα να «ταράξει τα νερά» και να αναδείξει ευκαιρίες για off season εμπειρίες και εκδηλώσεις στα ελληνικά νησιά και αυτό το στοίχημα φαίνεται να μπορεί να πετύχει.

Χρήσιμη τεκμηρίωση από την αέλια

Στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας, η αέλια έχει μελετήσει χρήσιμα δεδομένα από την Ελλάδα και το εξωτερικό αλλά και επιστημονικές αναλύσεις σχετικά με το πώς ενισχύεται η επισκεψιμότητα αλλά και γενικότερα η τοπική ανάπτυξη σε ελληνικά νησιά, αναπτύσσοντας μία δραστηριότητα τεκμηρίωσης

Το «Νησί μου 12 Μήνες» γίνεται πράξη χάρη στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στηρίζει την αέλια για να υλοποιήσει την πρωτοβουλία. Χάρη στην υποστήριξη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας η αέλια πραγματοποιεί τις αποστολές στα νησιά και καλύπτει τις αναγκαίες αμοιβές για τις εργασίες τεκμηρίωσης και προετοιμασίας και θα προβάλει το έργο προετοιμασίας και υποστήριξης των δραστηριοτήτων που οργανώνονται.

Επιπλέον, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσφέρει σημαντική προβολή και διάχυση της πληροφόρησης για τις  τουριστικές, εκπαιδευτικές ή συνεδριακές δραστηριότητές αυτές και τους πρωταγωνιστές-επαγγελματίες, για να ενημερωθεί γι’αυτές κατά το δυνατόν περισσότερος κόσμος αλλά και να προωθηθεί το μήνυμα ότι είναι εφικτή η ενίσχυση της επισκεψιμότητας των ελληνικών νησιών και εκτός καλοκαιριού.

Η πολύτιμη υποστήριξη της Blue Star Ferries

Η Blue Star Ferries, αγκαλιάζοντας το όραμα του Προγράμματος «ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς» χορηγεί για 2 συνεχόμενα έτη το  Πρόγραμμα ΕΠΙΝΗΣΙΑ Ηώς και στηρίζει όλες τις Πρωτοβουλίες που αναδεικνύονται στο πλαίσιο του Προγράμματος.

Έτσι, χάρη στη χορηγία της Blue Star Ferries γίνονται πραγματικότητα οι αποστολές της αέλια για “το Νησί μου 12 Μήνες”στα  νησιά Αμοργό, Αστυπάλαια, Αντίπαρο, Δονούσα, Ίο, Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Σχοινούσα